Centrum, czy jednak niekoniecznie
Kolejną bardzo ważną kwestią w wyborze lokalizacji firmy jest zastanowienie się, czy nasz lokal faktycznie musi znajdować się w samym centrum. Szczególnie dotyczy to usługowych firm, które są nastawione na wielu klientów w ciągu dnia. Oczywiście jeżeli mieszkamy w małym mieście to nie ma znaczenia, który rejon wybierzemy, skoro wszędzie jest blisko. Natomiast w przypadku większych metropolii, w których dotarcie z jednego krańca miasta na drugi trwa czasem ponad półgodziny, lokalizacja ma nieco inne znaczenie.
Bowiem mieszkańcy, którzy mieszkają z dala od centrum, nie mają już siły i ochoty wybierać się na zakupy samochodem. Nie tylko zakupy, również wiele innych spraw, które mają jeszcze do załatwienia dobrze by było wykonać w pobliżu mieszania. Dlatego też w ostatnich latach wiele biznesów otwiera nowe lokale lub swoje mniejsze filie w pobliżu nowych osiedli, które pomału stają się już takimi małymi miasteczkami. Takie lokalizacje są bardzo korzystne i przynoszą wysokie zyski.